۱۳۸۸ آبان ۷, پنجشنبه

بالگردهاي امداد با سه برابر قيمت به ايران فروخته مي‌شود

رييس مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي کشور درباره علت عدم خريد بالگردهاي ويژه امدادي گفت: قيمت اين نوع بالگردها حدود 10 تا 12 ميليارد تومان است كه به دليل تحريم‌ها با قيمتي حدود 30 ميليارد تومان به ايران فروخته مي‌شود.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، دکتر غلامرضا معصومي كه در حاشيه برگزاري چهاردهمين همايش سراسري مديران مراکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي در قزوين سخن مي‌گفت، بودجه تجهيز امداد هوايي را هشت ميليارد تومان اعلام و اظهار کرد: اين مرکز جهت امداد هوايي اقدام به خريد خدمت از نيروهاي نظامي با هزينه‌اي در حدود 5/4 ميليون تومان به ازاي هر ساعت كرده است.

وي همچنين در خصوص وضعيت ناوگان آمبولانسي مركز نيز گفت: قرارداد مناقصه خريد 300 دستگاه آمبولانس کمک دار با هزينه‌اي بالغ بر21 ميليارد تومان بسته شده است که طي سال آينده تحويل مراکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي کشور خواهد شد.

معصومي با بيان اين که در حال حاضر سه هزار و 500 آمبولانس در يک هزار و 647 پايگاه اورژانس پيش بيمارستاني مشغول فعاليت هستند، افزود: مناقصه خريد 550 دستگاه آمبولانس تيپ يک براي بيمارستانها کشور انجام شده است که تاکنون 200 دستگاه آن تحويل داده شده و طي 10 روز آينده نيز مناقصه خريد 500 دستگاه آمبولانس تيپ يک براي تجهيز مراکز بهداشتي و درماني انجام خواهد شد.

به گفته رييس مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي کشور طي چهار سال گذشته دو هزار و800 آمبولانس به ناوگان آمبولانس‌هاي کشور افزوده شده است.

معصومي تعداد مراکز امداد هوايي کشور را دو مرکز اعلام و اظهار کرد: در سطح کشور11 مرکز بالقوه براي استفاده از امداد هوايي وجود دارد که از اين تعداد هشت مرکز مي‌توانند فعاليت داشته باشند که به دليل کمبود اعتبار دو مرکز تهران و شاهرود فعال بوده و با مساعدت‌هاي صورت گرفته در آينده نزديک مرکز شيراز نيز فعال خواهد شد.

وي کل اعتبار مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي کشور را 120 ميليارد تومان اعلام و اظهار کرد: اين مرکز با کسري بودجه 51 ميليارد توماني مواجه است که با تلاش‌هاي وزارت بهداشت اين مبلغ در متمم بودجه امسال در نظر گرفته شده است.

معصومي تعداد پرسنل مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي کشور را 10 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر اين تعداد نيرو به جاي 14 هزار نفر فعاليت مي‌کنند که اميدواريم با مساعدت دولت تعداد پرسنل به مرز مطلوب 18 هزار نفر افزايش يابد.

رييس مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي کشور تعداد پرسنل مورد نياز جهت فعاليت ايده‌آل را 27 هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش ايسنا، وي با اشاره به اينکه 45 درصد بدنه اين مرکز ديپلم هستند از برگزاري دوره‌هاي کارداني پودماني در آينده نزديک خبر داد.

معصومي تعداد ماموريت‌هاي مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي کشور طي 6 ماه نخست سال جاري را 95 هزار ماموريت اعلام و اظهارکرد: تعداد ماموريت‌ها نسبت به سال گذشته 20 درصد افزايش داشته است.

وي 52 درصد جاده‌هاي اصلي کشور را تحت پوشش اورژانس دانست و افزود: با توجه به اين که 44 درصد تصادفات در جاده‌هاي فرعي اتفاق مي‌افتد مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي کشور اين جاده‌ها را نيز تحت پوشش قرار داده است.

رييس مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي کشور، مدت زمان امداد رساني در جاده‌ها را 14 و نيم دقيقه، شهرهاي کوچک 7 و نيم دقيقه، شهرهاي بزرگ 9 و نيم دقيقه و در تهران به دليل مسائل ترافيکي 12 و نيم دقيقه اعلام کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ