۱۳۸۸ آبان ۷, پنجشنبه

نيمي از دانش‌آموزان كمتر از دو روز در هفته فعاليت فيزيكي دارند

مديركل دفتر سلامت خانواده، جمعيت و مدارس وزارت بهداشت با بيان اين كه 50 درصد از دانش آموزان كمتر از دو روز در هفته فعاليت فيزيكي دارند، اين رقم را بسيار كم عنوان كرد و گفت: چاقي يكي از مشكلات همه دوره‌هاي زندگي از جمله چاقي است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)منطقه خراسان، محمدرضا مجدي امروز در كنگره كودك، سلامت و ورزش با اشاره به نقش موثر ورزش در تامين سلامت و پيشگيري از بيماري‌ها گفت: اگر مي‌خواهيم جوانان و بزرگسالان سالمي داشته باشيم بايد ورزش را از كودكي شروع كنيم.

وي ادامه داد: با آغاز ورزش از كودكي مي‌توانيم اميدوار باشيم بيماري‌هاي قلب و عروق، برخي از سرطان‌ها و بيماري‌هاي رواني كه امروز در راس علل مرگ و مير مردم قرار دارند، تا حد زيادي كاهش يابند.

وي خاطرنشان كرد: بر اساس مطالعه‌اي در سال 83، كودكان ما 3 تا 6 ساعت از اوقات شبانه‌روز خود را به سرگرمي‌هاي فاقد تحرك مثل رايانه و تلويزيون مي‌پردازند.

مديركل دفتر سلامت خانواده، جمعيت و مدارس وزارت بهداشت، اقدام همه جانبه رسانه‌ها، خانواده، مدارس و مهدهاي كودك را در جهت آموزش تحرك و فعاليت فيزيكي كودكان ضروري دانست و گفت: ورزش به افزايش سلامت جسمي، روحي و افزايش اعتماد به نفس و روابط اجتماعي افراد كمك بسياري مي‌كند.

سيد محمد پژمان، شهردار مشهد نيز در اين جلسه برخورداري از سلامت جسمي را لازمه داشتن توانايي‌هاي روحي - رواني و فكر و انديشه خوب دانست و گفت: كساني كه فاقد سلامت روحي و فكري هستند در انجام امور خود به موفقيت كافي دست پيدا نمي‌كنند.

وي با بيان اين كه ناتواني جسمي اعتماد به نفس را از فرد مي‌گيرد و موجب كاهش كارآمدي مي‌شود، افزود: افرادي كه خودشان مولد نباشند در توليد سرمايه، ثروت، پيشرفت و توسعه سهيم نيستند و ديگران را هم درگير بيماري خودشان مي‌كنند.

وي ورزش را در تامين سلامت و حفظ توانايي افراد موثر دانست و گفت: مسووليت خانواده‌ها و آموزش و پرورش در نهادينه كردن فرهنگ ورزش بسيار سنگين و مهم است.

وي خاطرنشان كرد: ما به عنوان مديريت شهري بايد براي تامين بهداشت و سلامت مردم كار كنيم.

پژمان با اشاره به لزوم فراهم‌سازي امكانات ورزشي در سطح شهر اظهار داشت: لازم است كارهاي مشتركي براي افزايش فعاليت‌هاي مشترك با تربيت‌بدني و سازمان آموزش و پرورش در قالب مسابقات محلي صورت بگيرد، به ويژه براي بانوان كه تحرك كمتري دارند.

وي همچنين گفت: افزايش مسيرهاي ويژه دوچرخه‌سواري و پياده‌روي يكي از سياست‌هاي محوري شهرداري در امور حمل و نقل و ترافيك است اما امروز دوچرخه عملا كنار گذاشته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ