۱۳۸۸ آبان ۶, چهارشنبه

انجام ساليانه 40 هزار عمل جراحي قلب باز در كشور

دبيرعلمي ششمين كنگره جراحان قلب ايران با بيان اين كه ساليانه 40 هزار عمل جراحي قلب باز در كشور انجام مي‌شود، گفت: 80 درصد اين موارد مربوط به بيماري‌هاي عروق كرونر و سپس بيماريهاي دريچه‌اي است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر محراب مرزبان امروز در حاشيه ششمين كنگره انجمن جراحان قلب ايران كه در مركز همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شد، گرفتاري عروق كرونر را مولتي فاكتريال (چند عاملي) برشمرد و افزود: رژيم غذايي بد، استعمال دخانيات، ديابت، پرفشاري خون، اضافه وزن، كم تحركي و استرس از مهمترين اين عوامل به شمار مي‌روند.

وي با بيان اينكه هم اكنون كليه اعمال جراحي قلب با بهره گيري از تجهيزات پزشكي در ايران انجام مي‌شود، گفت: به نظر مي‌رسد تنها نقص موجود در اعمال جراحي نوزادان و اطفال است كه به تجهيزات و تخصص‌هاي پيشرفته براي توانمند شدن در اين حوزه نياز است. از اين رو تاكنون به استانداردهاي لازم در زمينه جراحي نوزادان نرسيده‌ايم.

به گفته وي اگرچه تركيه از نظر سطح جراحي قلب بالاتر از ايران است اما ايران در اين زمينه در منطقه جزو برترين‌هاست.

دبيرعلمي ششمين كنگره انجمن جراحان قلب ايران با اشاره به اهداي جايزه دكتر شيباني براي نخستين بار به مقالات برتر در كشور گفت: به پاس خدمات ارزنده دكتر عباس شيباني در جهت جلوگيري از اعزام بيماران نيازمند به پيوند كليه و قلب به خارج از كشور اين جايزه به اسم ايشان نام گذاري شد.

دكتر مرزبان با بيان اينكه در نتيجه تلاش دكتر شيباني تجهيزات پيشرفته درمان وارد كشور و پزشكان براي آموزش بيشتر به خارج از كشور اعزام شدند، گفت: از اين رو اولين جايزه به دكتر شيباني تعلق گرفت.

وي در پايان يادآور شد: تعدادي از جوايز دكتر شيباني هم به مقالات برتر گروه پزشكي، پرستاري، پرفيوژنيست و توانبخشي قلب اهدا مي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ