۱۳۸۸ آبان ۷, پنجشنبه

كاهش متوسط سن ابتلا به بيماريهاي قلبي به 50 سال در كشور

رييس كنگره بين‌المللي انجمن جراحان قلب ايران با هشدار نسبت به كاهش متوسط سن ابتلا به بيماريهاي قلبي در ايران به 50 سال گفت: ابتلا به بيماريهاي قلب و عروق در سنين بيش از 65 سال پديده‌اي غيرطبيعي نيست. اما اين در حالي است كه در ايران اين سن به 50 سال كاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمدعلي يوسف نيا در افتتاحيه ششمين كنگره بين المللي انجمن جراحان قلب ايران كه در مركز همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شد، بيماريهاي قلب و عروق را مسئله روز جامعه برشمرد و يادآور شد: اين دسته از بيماريها بيشترين بار بيماريها در كشور را تشكيل مي‌دهد.

وي گرفتگي عروق كرونر را از مهمترين بيماريهاي قلب و عروق در كشور عنوان كرد و افزود: آلودگي هواي شديد در تهران كلان شهرهاي كشور، استرس‌ها، فشارهاي روحي رواني و زندگي سخت اجتماعي از علل بروز اين بيماري‌هاست.

رييس ششمين كنگره بين‌المللي انجمن جراحان قلب ايران با بيان اين كه 99 درصد بيماريهاي انسان سايپوسوماتيك است، گفت: بنابراين گرفتاريهاي جسماني افراد، تظاهراتي از مشكلات روحي رواني آنان است.

به گزارش ايسنا، دكتر محراب مرزبان دبير علمي كنگره به ساماندهي بهتر مقالات ارائه شده در ششمين كنگره بين‌المللي انجمن جراحان قلب ايران اشاره كرد و افزود: در اين كنگره تلاش شده است مطالب و موضوعات روز دنيا انتخاب و ارائه شود.

وي كيفيت مقالات، پوسترها و سخنراني‌هاي ارائه شده را مناسب‌تر از كنگره‌هاي پيشين دانست و يادآور شد: از اين رو در انتخاب بهترين‌ها با مشكلاتي همراه بوديم.

برپايه اين گزارش، دكتر محمد جبلي دبير اجرايي كنگره‌ هم از حضور 500 پزشك و بيش از 2 هزار پيراپزشك خبر داد.

دكتر انصاري فر دبير انجمن علمي پرستاران قلب ايران گفت: در اين كنگره 126 مقاله در بخش پرستاري ارسال شد كه از اين تعداد 50 مقاله به صورت سخنراني و 35 مقاله به صورت پوستر ارائه مي‌شود. همچنين از حضور 12 تن از اساتيد برجسته كشور در زمينه پرستاري استفاده خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ