۱۳۸۸ آبان ۶, چهارشنبه

پاندا 20 ساله شد

پاندا 20 ساله شد

شرکت امنيتي Panda Security، در حالي بيستمين سالگرد تأسيس خود را جشن مي گيرد که اکنون به شکل مستقيم و بي واسطه در بيش از 60 کشور جهان حضور دارد.

سازمان هاي بزرگي نظير Gartner و Yankee Group، پاندا را به عنوان نخستين و مهمترين توليدکننده راهکارهاي حفاظتي بر مبناي محاسبات ابري(Cloud Computing) و خدمات تحت وب(SaaS) قلمداد مي کنند.

شرکت امنيتي Panda Security، يکي از قديمي ترين سازمان هاي فعال در حوزه امنيت فن آوري اطلاعات و ارتباطات، اعلام کرد که بيستمين سال از فعاليت هاي حرفه اي و تجاري خود را با رويکردي تازه در ارتقاء و تحول راهکارهاي حفاظتي آغاز کرده است.

اين شرکت کهنه کار که چندي پيش بيستمين سالگرد تاسيس خود را طي برگزاري يک همايش بين المللي در شهر مادريد گرامي داشت، در سال 1990 ميلادي با اجتماع گروه کوچکي از کارشناسان حرفه اي امنيت اطلاعات و تحت عنوان Panda Software در بيلبائو اسپانيا شکل گرفت.

Panda Software در طول حيات حرفه اي خود، موفق به ابداع فن آوري هايي گرديد که سرچشمه تحولات حفاظتي در رايانه هاي خانگي و شبکه هاي محلي بوده اند. تکنولوژي بروزرساني افزايشي به صورت روزانه از طريق اينترنت و نيز تکنولوژي TruPrevent، نخستين راهکار موثر در تشخيص و پيشگيري از نفوذ بر مبناي ميزبان (HIPS)، فن آوري هاي اجتناب ناپذيري بودند که بعدها ساير شرکت هاي امنيتي نيز ناگزير به استفاده از آن ها شدند.

در سال 2007 ميلادي اين شرکت طي يک تغيير گسترده، نام، عنوان و شکل برند تجاري خود را به Panda Security تغيير داد و با معرفي نرم افزار NanoScan، نخستين راهکار امنيتي جهان بر مبناي محاسبات ابري(Cloud computing) را به دنياي امنيت IT پيشنهاد کرد.

تلاش هاي پاندا در راستاي توليد يک راهکار دفاعي مستقل و غير وابسته به سيستم براي تشخيص و پاکسازي ويروس هاي رايانه اي، منجر به توليد يک روش کاملا انقلابي با عنوانCollective Intelligence يا هوش يکپارچه گرديد که در آن دريافت و پردازش اطلاعات امنيتي و سپس ارسال اطلاعات پردازش شده به کاربران (بروزرساني) در مقياس جهاني، به طور همزمان و به صورت کاملا خودکار انجام مي شود؛ به نحوي که رکورد زمان کشف، تحليل و پاکسازي ويروس هاي رايانه اي جديد از چندين ساعت، تنها به 6 دقيقه کاهش يافته است.

چندي بعد و در اوايل سال 2008 ميلادي پاندا به عنوان نخستين و مهمترين شرکت توليدکننده راهکارهاي حفاظتي مبتني بر تکنولوژي ابر و SaaS شناخته شد. از آن هنگام تا کنون اين عنوان بارها و بارها توسط سازمان هاي صاحب نظر و صاحب نام جهان مانند Gartner و Yankee Group تکرار شده است.

در سال 2009 ميلادي و همزمان با آغاز بيستمين سالگرد تاسيس، پاندا خبر از توليد موفق نرم افزارهايي مي دهد که به منابع عملياتي رايانه ها و شبکه هاي محلي وابسته نيستند و از ظرفيت هاي موجود در ابر سرورهاي پاندا تغذيه مي کنند.

اين شرکت متعقد است که نيروي انساني فعال در شرکت هاي امنيتي قادر به دريافت، دسته بندي، تحليل و توليد کدهاي پاکسازي براي امواج عظيم کدهاي مخرب و سيل کوبنده بد افزارهاي پيشرفته امروزي نيستند، درست از آن جا که بررسي هاي جديد نشان مي دهند که روزانه بيش از 30 هزار ويروس کاملا جدبد خلق و به جمع ويروس هاي قبلي اضافه مي شوند. چاره اي نيست که در اين حالت دريافت و بررسي ويروس ها، توليد روتين هاي پاکسازي و سپس بروزرساني کاربران بايد حتما به صورت خودکار و هوشمند انجام شود.

بر اساس اظهارات خوان سانتانا مدير اجرايي پاندا، 20 سالگي اين شرکت در شرايطي موفقيت آميز نشان دهنده اين مسئله است که پاندا در مواجهه، مقابله و کنترل تهديدهاي رايانه اي هميشه يکي از برترين هاي جهان بوده است که شايد تکيه بر سابقه طولاني و توجه به نوآوري، کليد اين برتري هميشگي باشد.

موج

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ