۱۳۸۸ آبان ۷, پنجشنبه

افزايش تعداد خانه‌هاي سلامت به تعداد محلات شهر تا پايان سال

مشاور شهردار تهران در امور سلامت، از راه اندازي باشگاه چاقي خبر داد و گفت: سعي شده تا در اين باشگاه استانداردترين توصيه‌ها و روش‌ها در مورد چاقي به شهروندان ارائه شود.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، دکتر محمد مهدي گلمکاني مشاور شهردار تهران در امور سلامت، صبح امروز در سمينار آموزشي پيشگيري، کنترل و درمان بيماري آنفلوانزاي نوع A با بيان اين مطلب گفت: اگر تا به حال فقط سازمان بهداشت جهاني بر سلامتي افراد تاکيد داشته است اما امروز همه بايد براي داشتن سلامت تلاش کنند و شهرداري و ساير سازمان‌ها نيز بايد در اين زمينه بيشتر و مسئولانه‌تر تلاش کنند.

وي با بيان اين که تحقق سلامت، امروز از عهده يک سازمان و فرد خارج شده است و بايد هماهنگي بين بخشي وجود داشته باشد، افزود: اقدامات شهرداري بر مبناي شعار" انسان سالم توسعه محور است " بوده و در اين راستا اقدامات زيادي در زمينه آموزش، پژوهش و ارائه خدمات انجام داده و سعي دارد تا از حداکثر ظرفيت خود استفاده کند.

گلمکاني خاطرنشان کرد: يکي از اقدامات شهرداري راه اندازي 230 خانه سلامت بوده است که تعداد آن تا پايان سال به تعداد محلات تهران يعني 374 محله خواهد رسيد که هدف از راه اندازي آن نيز آموزش و توانمند سازي شهروندان با هدف تفکر سلامت محور است.

مشاور شهردار تهران از تهيه نقشه سلامت شهر خبر داد و گفت: تهران به عنوان نخستين شهري است که توانسته فاز اول اين کار را به اتمام برساند و به عنوان الگو از سوي سازمان WHO انتخاب شده است.

گلمکاني خاطرنشان کرد: اقدامات شهرداري در زمينه سلامت مبتني بر شواهد علمي و با همکاري دانشگاهيان و متوليان اين موضوع است تا با کمترين خطا انجام شود و به همين دليل شهرداري از هر اقدام اثرگذاري در زمينه آگاهي شهروندان در موضوع سلامت استقبال مي‌کند بدون آن که سعي در دخالت در وظايف ساير دستگاه‌ها داشته باشد.

وي افزود: پروژه جامعه ايمن و محله دوستدار کودک نيز از ديگر اقدامات شهرداري تهران در اين زمينه بوده است و همچنين راه اندازي باشگاه چاقي نيز در دست احداث است تا بتوان مکاني ايجاد کرد تا استانداردترين توصيه‌ها در مورد چاقي در آن انجام شود.

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ