۱۳۸۸ آبان ۷, پنجشنبه

محله «دوا درمون» وارد برخي مدارس تهران مي شود


"محله دوا درمون" نام روزنامه ديواري ايست که در قالب شعر و نقاشي ،پيام هايي را با مضمون مصرف منطقي دارو به دانش آموزان مقطع ابتدايي عرضه مي دارد.

دکتر نوشين محمد حسيني، کارشناس مسوول آموزش هاي مردمي کميته کشوري تجويز مصرف منطقي دارو و مشاورعلمي روزنامه ديواري "محله دوا درمون" در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا - واحد علوم پزشکي ايران، با بيان اينکه قهرمان اصلي اين روزنامه ديواري يک دارکوب است، گفت: از آنجا که اين پرنده در ميان پرنده‌ها رشته داروسازي را براي تحصيل انتخاب کرده و در آن فارغ التحصيل شده است،لذا داروکوب نام گرفته است.

اين دکتر داروساز خاله قدسي را که به علت تجويز سرخود قرص،خاله قرصي نام گرفته ،نماد مصرف غير منطقي دارو در اين روزنامه ديواري عنوان کرد.

وي با بيان اينکه مدرسه اين محله، مدرسه پاکيزگي نام دارد، گفت: دو شماره بعدي روزنامه ديواري وارد مدرسه مذکور مي شود.

کارشناس مسوول آموزش‌هاي مردمي کميته کشوري تجويز مصرف منطقي دارو ، ادامه داد: قرار است در کنار اين روزنامه ،جعبه اي نصب شود تا سوالات دارويي دانش آموزان در آن قرار گيرد.

دکتر محمدحسيني افزود: بنا بر آن است که اين سوالات به کمک مربيان بهداشت مدارس دسته بندي و توسط دانشگاه‌هاي علوم پزشکي پوشش دهنده منطقه مربوط پاسخ داده شود.

مشاورعلمي روزنامه ديواري، با بيان اينکه دنيا متوجه است که براي اصلاح هر امري بايد فرهنگ آن ايجاد شود، طرح روزنامه ديواري محله دوا درمون را که در کميته کشوري تجويز مصرف منطقي دارو، طراحي شده است، اقدامي در اين راستا عنوان کرد که به دنبال طرح آموزش مصرف منطقي اآنتي بيوتيک در مدارس تهران ،اجرا مي شود.

گفتني است،شعرهاي اين روزنامه ديواري که به سفارش دانشگاه هاي علوم پزشکي ايران،شهيد بهشتي و تهران تهيه شده ،توسط "وحيد نيکخواه آزاد" و "حديت لرزغلامي" سروده شده است.


هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ