۱۳۸۸ آبان ۶, چهارشنبه

تاسيس مركزتحقيقات سكته مغزي دردانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي تهران

يک فيزيوتراپيست گفت: سکته مغزي مهمترين عامل معلوليت و ناتواني در بزرگسالان است و تنها راه پيشگيري از آن اصلاح روش زندگي است.

دکتر نورالدين انصاري، عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا منطقه علوم پزشکي تهران با اشاره به اين که با افزايش سن، احتمال بروز سکته مغزي افزايش مي‌يابد، اظهار داشت: زندگي کم تحرک، خوردن غذاهاي چرب و مصرف سيگار و الکل خطر ابتلا به سکته مغزي را افزايش مي‌دهد.

وي در خصوص عوارض اين بيماري گفت: درصورت درمان نشدن، بيماران دچار زخم‌هاي متعدد و تغيير شکل مفاصل مي‌شوند و در نتيجه سيستم بهداشت و درمان و هم خانواده بيمار متحمل هزينه‌هاي قابل توجهي مي‌شوند.

دکتر انصاري در خصوص راههاي پيشگيري از سکته مغزي (استروک) تصريح کرد: تنها راه پيشگيري از اين بيماري مصرف سبزيجات کافي، خودداري از مصرف سيگار و الکل، پرهيز از استرس و انجام فعاليت‌هاي ورزشي مستمر است.

اين فيزيوتراپيست در مورد راههاي درمان سکته مغزي اظهار کرد: درمان دارويي فقط در مراحل اوليه به بيمار کمک مي‌کند و تنها درمان اصلي اين بيماران انجام فعاليت‌هاي توان بخشي زير نظر متخصصين فيزيوتراپي است.

وي در پايان از تاسيس مرکز تحقيقات سکته مغزي در دانشکده توانبخشي دانشگاه علوم پزشکي تهران خبر داد و افزود: هدف از تاسيس اين مرکز ارائه خدمات درماني بهتر و گسترش تحقيقات در اين زمينه است.

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ