۱۳۸۸ آبان ۱۵, جمعه

ثبت يادبود و تكريم اموات در فيس بوك

ماکس کلي، از مسوولان فيس بوک در وبلاگ رسمي ‌اين سايت نوشته است: "وقتي کسي از دنيا مي‌رود و ما را ترک مي‌کند، از خاطرات ما يا سايت‌هاي اجتماعي ما بيرون نمي‌رود."

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگ "جامعه شناسي ارتباطات" به نشاني http://pr-so.blogfa.com آمده است: سايت اينترنتي فيس بوک اعلام کرده که امکان آن را فراهم خواهد کرد تا دوستان و بستگان اعضايي که در گذشته‌اند، صفحه شخصي عزيزان خود را به صورت يک صفحه يادبود ثبت و حفظ کنند. مسوولان فيس بوک اين تصميم خود را در پي آن اعلام کردند که گفته شد برخي از اعضاي فيس بوک، اطلاعات به روز شده‌اي را در مورد دوستان درگذشته خود دريافت کرده‌اند.

اگر فيس بوک گزارشي در مورد درگذشت يکي از اعضاي خود دريافت کند، اطلاعات حساس شخصي موجود در صفحه اين عضو را حذف خواهد کرد.

کاربران فيس بوک هنگامي‌که خبر درگذشت يکي از اعضاي اين سايت را گزارش مي‌کنند بايد مدرک معتبري را هم در اين مورد ارايه کنند، مثلا آگهي ترحيمي ‌که در يک روزنامه منتشر شده است.

ماکس کلي، از مسوولان فيس بوک در وبلاگ رسمي ‌اين سايت نوشته است: "وقتي کسي از دنيا مي‌رود و ما را ترک مي‌کند، از خاطرات ما يا سايت‌هاي اجتماعي ما بيرون نمي‌رود."

او اضافه مي‌کند: "منظور ما هم از خلق صفحه‌هاي يادبود (در فيس بوک) اين است که مردم بتوانند خاطرات خود را از عزيزانشان ثبت و حفظ كنند و ديگران را هم در اين خاطرات سهيم کنند.

بعد از اينکه صفحه شخصي يک عضو درگذشته فيس بوک به صفحه يادبود تبديل شود، شرايط و محدوديت‌هاي دسترسي به اين صفحه تغيير خواهد کرد، به نحوي که تنها دوستان تاييد شده، امکان دسترسي به آن را خواهند داشت.

بخشي از اطلاعات شخصي عضو در گذشته مانند آدرس ايميل و يا شماره تلفن و موبايل او در هنگام ثبت صفحه يادبود حذف مي‌شود و پروفايل او هم ديگر در بخشي که تازه در فيس بوک راه افتاده و در آن به کاربران پيشنهاد و يادآوري مي‌شود که با دوستان خود ارتباط برقرار کنند، ظاهر نمي‌شود.

پيش از اين، مواردي پيش آمده که در اين بخش به بعضي از بستگان يک عضو درگذشته يادآوري شده که با او ارتباط برقرار کنند.

آقاي کلي در وبلاگ فيس‌بوک مي‌نويسد: "ما درک مي‌کنيم که چقدر براي مردم سخت و دردناک است که به آن‌ها پيشنهاد شود که با عزيز از دست رفته خود تماس برقرار کنند. به همين دليل اهميت دارد که وقتي کسي از دنيا مي‌رود، دوستان و بستگان او با فيس بوک تماس بگيرند که صفحه شخصي او به صفحه يادبود تبديل شود."

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ