۱۳۸۸ آبان ۱۵, جمعه

لازمه‌ي مسووليت احتمال اشتباه است

مهم‌ترين سنجه‌ي خود را حاصل کار قرار دهيد.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگي به نشاني http://www.dargi.tmba.ir به نقل از کتاب «پنج وسوسه‌ي مديران عامل» با اشاره به وسوسه‌هايي که معمولاً مديران عامل با آن‌ها دست به گريبان هستند، آمده است: شوق به صيانت از مقام و منزلت: مديراني که اسير اين وسوسه مي‌شوند بيش از آنکه به نتيجه و حاصل کار شرکت بپردازند و نگران آن باشند، نگران پست و مقام خود هستند، لذا سفارش نويسنده به مديران اين است که: مهم‌ترين سنجه‌ي خود را حاصل کار قرار دهيد يا اين مسئوليت را رها کنيد.

آينده شرکتي که شما اداره مي‌کنيد براي مشتريان، کارکنان و سهام داران بسيار مهم‌تر از آن است که آن را گروگان منيت خود کنيد.

* وسوسه‌ي محبوبيت: اين انتظار که همکاران، انسان را دوست داشته باشند انتظاري قابل فهم است، اما براي مديران عامل خطرناک و دردسر آفرين است. مديران عامل در بعضي مواقع به جاي گوشزد کردن تعهدات و مسئوليت به کارکنان سکوت مي‌کنند تا محبوب باشند.

سفارش نويسنده در مورد وسوسه دوم اين است كه دنبال اين باشيد که زيردستان در بلند مدت به شما احترام بگذارند و از فکر جنباندن سلسله مهر آن‌ها بگذريد. زيردستان را دارودسته خود ندانيد.

آنها کارکنان مهم و برجسته شرکت هستند و اگر قرار است شرکت ثمره اي از کار خود بردارد آنها بــايد به تعهد‌ها و تکليف‌ها پايبند باشند و از ياد نبريد اگر کارشان يکسره به شکست انجامد، به هيچ وجه شما را دوست نخواهد داشت.

* نياز به گرفتن تصميم‌هاي بي نقص و رسيدن به قطعيت: عده‌اي از مديران در پي ارضاي نياز به دقت و صحت در تصميم‌ها، تصميم گيري را به تعويق مي‌اندازند و کارکنان را نسبت به حاصل کارشان پاسخ گو نمي‌کنند.

سفارش لينچوني به مديران عامل در خصوص غلبه بر اين وسوسه عبارت است از: شفافيت را بر دقت ترجيح دهيد. به ياد داشته باشيد اگر به جاي انتظار کامل شدن اطلاعات، قاطعانه تصميمي‌بگيريد، کارکنان بيش تر ياد مي‌گيرند و اگر تصميم‌هايي که در سايه ايجاد شفافيت گرفته مي‌شود، پس از دريافت اطلاعات بيشتر معلوم شود که نادرست بوده، برنامه‌ها را تغيير داده و علت را توضيح دهيد. لازمه‌ي مسئوليت شما" احتمال اشتباه" است.

تنها آسيبي که ممکن است اين کار به شما بزند جريحه دار شدن غرور است. اما اگر بخواهيد تصميم‌هايي يکسره درست و بي نقص بگيريد، شرکت زمين‌گير مي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ