۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

رابطه رکود اقتصادی با فروش موی سر زنان !

بحران اقتصادی غرب بر روی زیبایی زنان این قاره نیز تاثیر مستقیم گذاشته است فروش پوشاک مد به شدت کاهش یافته و خرید و فروش زینت آلات کاهش چشمگیری داشته است . بحران به همین جا هم خاتمه نیافته و فروش لوازم آرایش با رکودی بی سابقه مواجه شده است این رکود پس از جنگ جهانی دوم تا کنون سابقه نداشته است . در خبری می خوانیم : زنان اسپانیایی برای مقابله با آثار بحران مالی مجبور به فروش موهای خود شده‌اند. بحران مالی در جهان و آثار مخرب آن همچون افزایش بیکاری بر کشورها به ویژه اسپانیا باعث شده تا زنان در این کشور پیشرفته اروپایی به فروش موهای خود برای کسب درآمد روی بیاورند.

http://www.imciran.com/pics/1251199624.jpg

یک صادرکننده موی فرانسوی که ۵۰ سال پیش وارد این حرفه شده، در این خصوص می‌گوید: ابتدای فعالیتم مجبور بودم از این ده به آن ده برای پیدا کردن موی زنان بروم تا اینکه توانستم موی مورد نیاز خود را برای تولید کلاه گیس و اکستنشن از هند و چین وارد کنم. اما طی چند ماه گذشته و با بروز نشانه‌های مخرب بحران مالی در جهان رفته رفته بر تعداد کسانی که برای فروش موهایشان مراجعه می‌کردند افزوده شد.

وی ادامه داد: معمولا موها را بر اساس بلندی، پرپشتی و وزن آنها بین ۵۰ تا ۱۵۰ یورو می‌خریم و هستند خانم‌هایی که موهای بسیار پرپشتی دارند و ازاین راه پول خوبی کسب می‌کنند. وی در خصوص ویژگی‌های موهای خریداری شده گفت: موها باید بیش از ۴۰ سانتی‌ متر طول داشته و هرگز رنگ نشده باشند.
مسلما بسیاری از زنانی که موی خویش را می فروشند در تنگنای شدید اقتصادی قرار گرفته اند . و با فروش موهای خویش به اقتصاد خانواده کمک می کنند هر چند مو ، همه زیبایی نیست اما برای زنان ارزشی خاص دارد . ارد بزرگ می گوید "زیبارویی که می داند زیبایی ماندنی نیست پرستیدنی ست " و از این جهت است که می بینیم فشار رکود اقتصادی جهان غرب موجب از خود گذشتگی بانوان نیز شده است ، بانوانی که همیشه برای زیبایی هزینه می کردند امروز کار به جایی رسیده که بخشی از آنان اینگونه برای خانواده خود کسب درآمد می کنند . در این ارتباط بیشترین ضربه را کشور "فرانسه" خورده است چرا که فرانسه بزرگترین تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی در اتحادیه اروپا است در این حال تقلب برند و مارک کمپانی های مشهور آرایشی بهداشتی نیز روندی تصاعدی به خود گرفته است .

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ