۱۳۸۸ آبان ۲۵, دوشنبه

شبكه‌هاي نسل آينده تجارت الكترونيك را دگرگون مي‌كنند

تغييرات گسترده در نحوه و كيفيت تجارت الكترونيك از دگرگوني‌هاي استقرار شبكه‌هاي نسل آينده محسوب مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ناصر يوسف‌پور - عضو هيات مديره شركت مخابرات ايران - با اعلام اين مطلب افزود: تجارت در فضاي مجازي، از دامنه‌اي گسترده‌تر و شكلي متفاوت‌تر از روش‌هاي سنتي پيروي مي‌كند و براي پياده‌سازي آن پيش‌شرط‌هايي لازم است كه فرهنگ‌سازي، آموزش و پروهش مهم‌ترين آن‌هاست.

او‌ تامين و توسعه بسترها و زيرساخت‌هاي مخابراتي را از نيازهاي ا ساسي تحقق تجارت الكترونيك و در نهايت دولت الكترونيك دانسته و يادآور شد: بايد نسبت صحيح و معقولي ميان امكانات ايجاد شده و ميزان بهره‌گيري از امكانات موجود برقرار باشد.

يوسف‌پور با بيان اينكه در حال حاضر بخشي از ظرفيت‌هاي ايجاد شده در حوزه مخابرات و اينترنت بلااستفاده مانده و يا فقط بخش كمي از جامعه از آن استفاده مي‌كنند افزود: تجارت الكترونيك از آن بخش‌هايي است كه با استفاده بهتر از امكانات موجود،‌ امكان رشد و توسعه بيش‌تر را داراست.

رئيس كميته راهبردي شبكه‌هاي نسل جديد با اشاره به ارزش افزوده‌اي كه تجارت الكترونيك براي كشور و صاحبان كالا و خدمات به ارمغان مي‌آورد افزود: تغييرات گسترده در نحوه و كيفيت تجارت الكترونيك از دگرگوني‌هاي استقرار شبكه‌هاي نسل آينده محسوب مي‌شود.

او با اشاره به برگزاري چهارمين همايش ملي فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات گفت: برگزاري همايش‌ها و گردهمايي‌هاي علمي قبل از ورود تكنولوژي‌هاي نوين، امكان شناخت نقاط قوت و آسيب، ارزيابي دقيق و همه جانبه و تعيين استراتژي‌ها را ممكن ساخته و باعث مي‌شود آگاهانه به استقبال و يا عدم استقبال تكنولوژي‌ها برويم.

چهارمين همايش ملي فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات با موضوع اصلي "تجارت الكترونيك در فضاي شبكه‌هاي نسل آينده" دي ماه سال جاري در هتل المپيك تهران برگزار خواهد شد.



هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ