۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

ورم كانفيكر اكنون بيش از هفت ميليون رايانه را آلوده كرده است

بنا بر برآورد كارشناسان امنيتي، ورم كانفيكر اكنون بيش از هفت ميليون رايانه را آلوده كرده است.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محققان در «بنياد شادوسرور» اطلاعات رايانه هايي را كه همگي به انواع مختلف ويروس كانفيكر آلوده شده‌اند از بيش از هفت ميليون آدرس IP ثبت كرده‌اند.

به گفته يكي از بنيانگذاران اين بنياد، اگرچه كانفيكر شناخته شده‌ترين ورم رايانه‌يي است اما آلودگي رايانه‌ها به آن همچنان ادامه دارد.

كانفيكر براي نخستين بار در ماه نوامبر 2008 توجه كارشناسان امنيتي را جلب كرد و توجه رسانه‌يي گسترده را در اوايل سال 2009 به خود معطوف كرد. اين نرم‌افزار مخرب به‌طور قابل توجهي انعطاف‌پذير بوده و حتي پس از پاك‌سازي شدن سيستم‌هاي رايانه‌يي، آن‌ها را مجددا آلوده مي‌كند.

اين ورم در حال حاضر در چين و برزيل بسيار متداول است؛ اعضاي گروه صنعتي كه به‌منظور مقابله با اين ورم در سال گذشته تشكيل شد، معتقدند بسياري از رايانه‌هاي آلوده از نسخه‌هاي تقلبي ويندوز مايكروسافت استفاده مي‌كنند و از اين رو قادر به دانلود وصله‌هاي امنيتي و آنتي‌ويروس مايكروسافت نيستند.

اين نرم‌افزار مخرب با وجود اندازه‌اش به ندرت ازسوي خلافكاران اينترنتي مورد استفاده قرار گرفته كه دليل اين مساله همچنان اسرارآميز باقي مانده است؛ برخي از اعضاي گروه كاري كانفيكر با توجه به موفقيت بالاي اين ورم در آلوده كردن رايانه‌ها معتقدند طراحان كانفيكر مايل نيستند توجه زيادي را جلب كنند.

كارمندان IT هنگامي به آلودگي رايانه به كانفيكر پي مي‌برند كه كاربر قادر به وارد شدن به سيستم نيست زيرا رايانه‌هاي آلوده شده سعي مي‌كنند به رايانه‌هاي ديگر در شبكه متصل شده و رمز آن‌ها را حدس بزنند كه در نتيجه اين عمل ممكن است شبكه قفل شود. اما هزينه اين ورم درصورت مورد استفاده قرار گرفتن براي راه انداختن يك حمله انكار سرويس بسيار بيش‌تر از اين خواهد بود.


هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ