۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

تعامل همزمان ابعاد سه گانه ی فناوری

براساس نتایج یک تحقیق :
تعامل همزمان ابعاد سه گانه ی فناوری، خدمات و آگاه سازی شرط لازم برای توسعه ICT روستایی است
توسعه ICT روستایی مستلزم تعامل همزمان ابعاد سه گانه فناوری، خدمات و آگاه سازی است که با در نظر گرفتن نوعی نظام پشتیبانی سازمانی ، نیروی انسانی و برنامه ای می تواند پیاده شود.

دکتر جواد محمد قلی نیا، محقق و کارشناس در گفت و گو با خبرنگار سیتنا پارادایم های فکری و رویکرد های نوین توسعه روستایی را حائز اهمیت خواند و اظهار داشت: بهره گیری از دانش و اطلاعات و به تبع آ ن ابزار ها و تکنولوژی های انتقال و تبادل این اطلاعات جایگاه ویژه ای داشته و برهمین اساس در راهبردهای توسعه پایدار، جامعه محور و یکپارچه روستایی بهره گیری از ساختارها و برنامه های مرتبط با معماری اطلاعات و مدیریت دانش ، امروزه در شکل نوین آن در بسترهای تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات قابل انجام است.
وی تاکید کرد: به راحتی میتوان کارکردهای گوناگون توسعه را در ارتباطی تنگانگ و هم افزا با کارکردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات ارزیابی کرد.
وی فناوری اطلاعات و ارتباطات را مجموعه ای در هم تنیده دانست که شامل زیر ساخت ها و فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی ، کاربردها، خدمات ، نیروی انسانی و نیز ساختار ها و سازمان های متولی است که در ارتباط با نظام اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و جغرافیایی یک کشور فعالیت میکنند.
این محقق تصریح کرد: چنین مجموعه ای باید تمرکز بر محیط های روستایی نموده و در تعامل با سطوح توسعه ، ملی، منطقه ای و بین المللی باشد.



هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ