۱۳۸۸ آبان ۱۴, پنجشنبه

عیار طلای مادربردهای ECS افزایش یافت!


ايتنا- همانطوری که می‌دانید کمپانی‌های مختلف تولیدکننده مادربرد در سطح جهان همواره به تبلیغ قابلیت‌های مادربردهای خود که باعث دوام و قدرت بیشتر می‌شود می‌پردازند تا فروش خود را ارتقا بخشند.







این در حالی است که تا به حال هیچ تولیدکننده‌ای جز کمپانی الایت گروپ به پوششی که بر روی رابط‌های مختلف مادر برد با پردازنده ، رم و . . . وجود دارد توجه خاصی نکرده است. از آنجایی که جنس رابط‌های مادربرد با قطعات از فلز (معمولا" مس) می‌باشد، لایه پوششی که از جنس طلا که بر روی جنس فلزی این رابط‌ها قرار می‌گیرد به دلیل خاصیت ضدزنگ بودن و رسانایی بیشتر فلز طلا، باعث می‌شود تا مقاومت رابط‌ها و رسانایی الکتریکی آنها افزایش پیدا کند.

این پوشش طلا بر روی رابط‌های مادربرد به صورت استاندارد 5 میکرو اینچ است که در اثر سایش نصب و برداشتن قطعات (مخصوصا" رم) بر روی مادربرد به مرور از بین می‌رود و به لایه فلزی می‌رسد که از بین رفتن این لایه باعث می‌شود فلز زیر پوشش طلا اکسید شده و زنگ بزند و در نهایت معضلات بزرگی را در سیستم به وجود آورد.

بر همین اساس و به منظور مقابله با این معضل، در رابط‌های مادربرد الایت گروپ (ECS) به صورت استاندارد میزان پوشش طلایی که برای جلوگیری از زنگ زدگی فلزات بکار گرفته شده 15 میکرواینچ است یعنی 3 برابر بیشتر از مادربردهای معمول حال حاضر در بازارهای جهان. گفتنی است مزیت افزایش ضخامت لایه پوششی طلا عبارتست از دوام بالا، افزایش مقاومت خوردگی رابط‌های مادربرد و افزایش رسانایی.

همچنین مادربردهای معمولی در مکان‌های گرم و یا مرطوب که ملکول‌های هوا شامل ملکول‌های آب بیشتری می‌باشند زودتر دچار فرسودگی و استهلاک می‌شوند و این یکی از مهمترین دلایل کمپانی‌های وابسته به ارتش و اماکن نظامی و امنیتی است که از کالاهایی استفاده می‌کنند که 3 برابر بیشتر در مقابل این استهلاک مقاوم باشند و به صورت معمول از 15 میکرو اینچ طلا بر روی رابط‌هایشان استفاده کرده باشند لذا این کالاها به سفارش اماکن امنیتی و نظامی برایشان تولید می‌شود.

گفتنی است مقاومت سایشی بیش از 3 برابر مدل‌های معمول مهمترین تحول در سری مادربردهای الایت گروپ است که به زودی شاهد اولین مدل مجهز به این فناوری به نام P55H-A Ultra در بازار ایران خواهیم بود.





هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ