۱۳۸۸ آبان ۱۷, یکشنبه

يکي از ويژگي‌هاي اصلي اغلب افراد منفي نگر، منفعل بودن آن‌ها در برابر رويدادهاي جامعه است. يعني علي‌رغم نق زدن‌هاي دائمي، هيچ گام مثبتي در جهت ارتقاي خود و جامعه بر نمي‌دارند. حتي بدتر از آن جامعه را متهم مي‌کنند که سد راه موفقيت آن‌ها هستند.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگي به نشاني http://success.blogfa.com آمده است: مي‌توان به موانع به چشم يک فرصت نگاه کرد، فرصتي براي رشد و موفقيت. بدبيني و خوشبيني بيشتر به منش انسان‌ها وابسته است و لذا طبيعي است که انسان‌هاي منفي‌نگر بهار و زيبايي‌هاي آن را ناديده انگاشته و تنها به نيمه‌خالي ليوان چشم مي‌دوزند. فضاي ذهني ديگران را هم غبارآلود مي‌سازند و در تاکسي و اتوبوس و مغازه مدام از بي‌عدالتي‌ها شکايت مي‌کنند.

به ياد جمله‌اي از يکي از نويسندگان بزرگ افتادم که "ويژگي مشترک همه انسان‌هاي موفق مثبت‌نگري است" اگر تلاش کني و وضعيت معيشتي خود و يکي دو نفر از اطرافيانت را ارتقا بدهي. اگر خود را مسئول پيشرفت خودت بداني و انتظار نداشته باشي بي‌هيچ رنج و زحمتي پولي از آسمان به تو برسد. اگر فراموش نکني در دنيا بايد به دانش و هنر و تکنيک مسلح بود، آن وقت است که به‌جاي لعنت فرستادن به تاريکي، شمعي روشن کرده‌اي...



هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ