۱۳۸۸ آبان ۲۴, یکشنبه

روش جديد درمان درد ناشي از «زونا» با كاربرد پرتوهاي ماوراي بنفش


نخستين تحقيقات درمان درد ناشي از زونا به وسيله اشعه ماوراي بنفش به وسيله پژوهشگران بخش پوست بيمارستان حضرت رسول (ص) ارايه شد.

دکتر ميرهادي عزيز جلالي، دانشيار دانشگاه علوم پزشکي ايران در گفت‌وگو با ايسنا گفت: از آنجا که بيماري زونا در سنين کهولت دردهاي ناراحت کننده و مزمني را ايجاد مي کند، اين بيماري را به عنوان يک بيماري دردناک پوستي شناسايي مي کنند که ضايعات وزيکولي و تاول را در سطح پوست به همراه درد شديد و تيرکشنده ايجاد مي کند.

دانشيار دانشگاه علوم پزشکي ايران تصريح کرد : بيماري هاي ويروسي با درمان هاي موجود ممکن است کاملا متوقف شده و عوارض خود را به جاي بگذارند به همين دليل راه کارهاي درماني مختلفي براي آن مانند استفاده از داروهاي موثر بر سيستم عصبي، آرام بخش ها، استفاده از استريل هاي موضعي تزريقي و فيزيوتراپي پيشنهاد مي شود.

وي اظهار داشت : به همين منظور در مرکز پوست بيمارستان حضرت رسول (ص) جهت پيشگيري از دردهاي زونا تحقيقات اوليه انجام شد و اين تحقيق با استفاده از اشعه ماورا بنفش و خواص ضد التهابي آن بر روي پديده هاي التهابي مولد بيماري زونا صورت گرفت.

اين يافته‌هاي جديد در مجله فتوبيولوژي و فتودرماتولوژي انگلستان به چاپ رسيد و به عنوان اولين بررسي در اين زمينه مورد تاييد قرار گرفت.

وي خاطر نشان کرد: اميد است در آينده با بررسي هاي بيشتر و اقدامات پژوهشي اين نتايج تکميل و جهت درمان بيماران مبتلا و آسيب ديده از اين بيماري به کار رود.


هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ