۱۳۸۸ آبان ۱۵, جمعه

امكان اشتباه در ارزش‌گذاري تحت وب كالا كاهش مي‌يابد

معاون طرح و برنامه گمرك با بيان اين كه سيستم ارزش‌گذاري در 73 گمرك در كشور به‌زودي الكترونيكي مي‌شود، گفت: در حال حاضر اين تعداد گمرك كشور بيش‌ترين سهم را در تجارت دارند.

رضا جمهوري در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: با اين كار ارزشي كه براي كالاها اعمال مي‌شود، لحظه‌اي خواهد بود در حالي كه در گذشته اين ارزش در يك سي دي در اختيار دفاتر ارزش گمركات كشور قرار مي‌گرفت و گمركات بر اساس آن، ارزش كالا را اعمال مي‌كردند.

او ادامه داد: با توجه به اين كه هر لحظه مصنوع جديدي در جهان توليد و از يكي از مبادي رسمي ما اظهار مي‌شود، پس گمرك بايد اين آمادگي را داشته باشد كه بتواند ارزش‌گذاري را سريع و با دقت بالا در ارتباط با اين كالا انجام دهد زيرا كالاي مورد نظر سابقه مشخصي در گمرك ندارد و ممكن است در يك گمرك ارزشي براي كالا بگذارد اما در گمركات ديگر ارزش گذاري متفاوتي اعمال شود.

وي تصريح كرد: بنابراين با اين كار قبل از ترخيص كالا اين ارزش‌گذاري اعمال خواهد شد و آن ارزيابي كه بر اساس تفاوت ارزش بعد از ترخيص اتفاق مي‌افتاد، با آنلاين شدن سيستم، ارزش با دقت بالاتري انجام مي‌شود و اين موضوع موجب خواهد شد كه تفاوت‌هاي احتمالي به حداقل برسد.

جمهوري تاكيد كرد: ارزش‌گذاري تحت وب و ارتباط آنلاين با دفتر ارزش ايران و حوزه‌هاي ستادي گمرك ايران با حوزه‌هاي ستادي اجرايي امكان اشتباه را در ارزش‌گذاري كاهش داده و كاهش قيمت تمام شده و افزايش سرعت ترخيص منافعي براي مصرف‌كننده به دنبال خواهد داشت و توليد و صنعت هم متاثر از اين خواهد بود.


هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ