۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

برنامه شنود مكالمات بلك بري منتشر شد

برنامه استراق سمعي كه فون اسنوپ نام دارد و به رخنه‌گران امكان مي‌دهد ميكروفون تلفن هوشمند بلك بري را فعال كرده و به مكالمات اطراف آن گوش كنند، منتشر شد.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين برنامه جديد كه رخنه‌گران را قادر مي‌سازد از راه دور ميكروفون بلك بري را براي شنود مكالمات فعال كنند، هفته گذشته در وبلاگ يك محقق امنيتي منتشر شد.

براي دانلود و نصب اين برنامه، رخنه‌گران به دسترسي فيزيكي به گوشي بلك‌بري و درصورت استفاده صاحب گوشي از شماره پين، به دانستن آن نياز دارند.

به گفته محقق ارشد در شركت سيمانتك، پس از نصب شدن فون اسنوپ در دستگاه بلك بري، هنگامي كه تماسي از شماره از پيش تنظيم شده دريافت مي‌شود، بلك بري به طور خودكار به تلفن پاسخ داده و به رخنه‌گر امكان مي‌دهد گوش كند.

بر اساس گزارش SCMagazineUS.com، هنگامي كه تماس برقرار مي‌شود حساسيت ميكروفون بلك بري افزايش مي‌يابد تا صداهاي فاصله‌هاي دورتري را بگيرد. اين برنامه بيش‌تر هشداردهنده بوده و جنبه تهديدآميز ندارد و از اين رو تلاشي براي پنهان ماندن از چشم كاربر نمي‌كند.

البته گفتني است كه بلك بري داراي امكانات امنيتي يكپارچه‌اي است كه به كاربران اين گوشي براي محافظت در برابر برنامه هاي مخرب كمك مي‌كند؛ اين تلفن هوشمند داراي فايروالي است كه مي‌تواند تنظيم شود تا از اتصال‌هاي خارجي يك برنامه جلوگيري كند همچنين امكان دانلود شدن برنامه در گوشي از سوي كاربر آن قابل تنظيم است.

گروه امنيتي US-CERT با انتشار توصيه‌اي مربوط به اين برنامه از كاربران بلك بري خواست تنها برنامه‌هاي مورد اطمينان را دانلود كرده و از دستگاه خود با رمز عبور محافظت كنند.



هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ