۱۳۸۸ آبان ۲۴, یکشنبه

وزير كم حرف

نويسنده: علی شمیرانی
منبع: فناوران
انتظار انقلاب يك شبه در سياست‌ها و تغيير مديران يك تشكيلات عريض و طويل، آن هم در حد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات چندان منصفانه نيست،‌ اما مشاهده نوعي سكون و رخوت بعد از تغيير راس هرم اين وزارتخانه هم مورد تاييد نيست.


شايد با توجه به روال موجود يعني جابه‌جايي يك وزير در يك دولت، نبايد انتظار تغييرات كلان سياست‌ها و مديران را در سطح وزارت ارتباطات داشت، اما شنيده‌هاي تاييد نشده حكايت از امضاي حكم تغيير برخي مديران و عدم ابلاغ حكم ايشان در اين وزارتخانه و شركت‌هاي تابعه دارد.اگرچه خبرهاي ديگري نيز درباره وزارت ارتباطات و شخص وزير مطرح است كه رويكرد موجود را تا حدودي توجيه می‌كند اما گذشت زمان است كه شايعات جدید را تاييد يا رد خواهد كرد.از سوي ديگر وزير جدید ارتباطات تاكنون اقدام به برگزاري نشست خبري با خبرنگاران نكرده است. در نگاه اول شايد اينگونه تصور شود كه هنوز براي مصاحبه وزير ارتباطات با خبرنگاران تا زمان تسلط به اوضاع و احوال اين وزارتخانه اندكي زود باشد. اما كاركرد تعامل و مواجهه با رسانه‌ها و خبرنگاران صرفا به پاسخگويي به ارباب جرايد محدود نمی‌شود.به عبارت ديگر ديدار با خبرنگاران خبرگزاري‌ها، روزنامه‌ها و سايت‌هاي فعال دراين حوزه داراي كاركرد مهم‌تري نيز هست. چه به هر حال خبرنگاران به عنوان نمايندگاني از افكار عمومي با طرح سوالات و ابهامات خود در واقع به وزير جديد خبر از نيازهاي بي پاسخ و تقاضاهاي برآورده نشده می‌دهند. به اين ترتيب نشست با خبرنگاران داراي نوعي كاركرد مشاوره‌اي براي شناسايي مسايل و نقاط ضعف در عملكرد وزارت ارتباطات و شركت‌هاي زير مجموعه آن دارد.اگر هم وزير جديد ارتباطات مايل به حفظ سياست‌هاي رسانه اي وزير اسبق يعني ارتباط حداقلي با مطبوعات باشد، اين موضوع در بلند مدت موجب استناد رسانه‌ها به منابع غير مسوول و ناموثق می‌شود. به اين ترتيب احتمال آن كه بسياري از مسايل و سوژه‌ها از مسير واقعيت خارج و شايعات تقويت شود، افزایش خواهد یافت.

از اين رو بد نيست وزير جديد و كم حرف ارتباطات در نشستي، ضمن آشنايي رو در رو با خبرنگاران فرصتي براي شنيدن دغدغه‌ها و پرسش‌هاي بي پاسخ خبرنگاران و پيگيري چرايي آن بيابد


هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ