۱۳۸۸ آبان ۲۴, یکشنبه

مصرف مرکبات در پيشگيري از آنفلوانزا مؤثر است


مدير گروه بهداشت و سلامت جمعيت و مدارس دانشگاه علوم پزشكي زنجان گفت: ويتامين C نقش مؤثري در پيشگيري از ابتلا به سرماخوردگي و آنفلوانزا دارد، لذا بايد مصرف مرکبات مختلف بويژه در فصل سرما افزايش يابد.

ليلا بهگزين در گفت وگو با ايسنا، تغذيه سالم را در پيشگيري از اکثر بيماريها مؤثر دانست و اظهار کرد: بهتر است مواد غذايي ارزشمند و مفيد در رژيم غذايي خانواده به ويژه کودکان گنجانده شود. به عنوان مثال شير، نقش مؤثري در پيشگيري از ابتلا به آنفلوانزا دارد، اما مصرف آن در مبتلايان به اين بيماري توصيه نمي‌شود.

وي با بيان اين مطلب که ميکروب‌ها به مدت چهار تا هشت ساعت روي سطوح باقي مي‌مانند، اظهار کرد: دانش‌آموزان در مدارس در معرض آلودگي‌هاي مختلف قرار دارند، لذا بايد به طور مرتب دست‌هاي خود را با آب و صابون بشويند.

بهگزين افزود: به ويژه قبل از صرف غذا و هر نوع خوراکي بايد دست‌ها به طور کامل شسته شوند، همچنين از تماس دست آلوده با چشم بايد خودداري شود.

اين مقام مسئول ضمن تأکيد بر لزوم آموزش بهداشت فردي در خانواده ها، تصريح کرد: بايد دانش آموزان بياموزند در مدرسه از وسايل شخصي استفاده کنند و فاصله يک و نيم متري را با بيماران مختلف رعايت كنند.

بهگزين با بيان اين مطلب که ميکروب‌ها يک روز پيش از بروز علائم بيماري در بدن فرد وجود دارند، افزود: در اين مدت و پس از بروز علائم، ميکروب‌ها تا هفت روز قابل انتقال به سايرين هستند، لذا ضروري است در طول اين دوره از فرستادن دانش‌آموزان به مدرسه خودداري شود و در صورت بهبودي نيز با صلاحديد پزشک اين امر صورت پذيرد.



هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ