۱۳۸۸ آبان ۱۶, شنبه

80 درصد دانشجويان اين دانشگاه غيربومي هستند

رييس دانشگاه آزاد سميرم گفت: دانش‌آموزان فارغ تحصيل شده سميرمي از ثبت‌نام و حضور در دانشگاه آزاد مرکز سميرم استقبال نمي‌کنند و بعضا همين دانش‌آموزان براي ادامه تحصيل به دانشگاه‌هاي آزاد شهرهاي مجاور مراجعه کرده و در رشته‌هايي که دانشگاه آزاد سميرم هم در آن رشته‌ها دانشجو مي پذيرد مشغول به تحصيل مي‌شوند.

مهندس احمد آقايي در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينکه هدف کلي دانشگاه آزاد سميرم ايجاد رشته‌هاي کارآفرين مي‌باشد و تا آنجا که امکان داشته است امکانات و تجهيزات مناسبي براي رشته‌هاي فعلي اين دانشگاه فراهم مي‌شود، گفت: در مهرماه سال جاري همزمان با پذيرش دانشجو در 7 رشته اين دانشگاه از150 نفردانشجو که در دوره‌هاي کارداني و کارشناسي پذيرفته شده‌اند تنها 15دانشجو سميرمي هستند.

وي با بيان اينکه در حال حاضر530 نفر دانشجوي دختر و پسر در هفت رشته در مقاطع مختلف کارداني و کارشناسي در دانشگاه آزاد مرکز سميرم مشغول به امر تحصيل هستند، گفت:80 درصد دانشجويان دانشگاه آزاد مرکز سميرم غيربومي هستند.

وي در ادامه به آغاز احداث دانشگاه آزاد اسلامي سميرم در کيلومتر5 جاده ياسوج اشاره کرد و گفت: شروع عمليات احداث اين مرکز قرار بود که از مرداد ماه سال جاري آغاز شود که اين امر به دليل کمبود اعتبارات به اواخر سال جاري موکول شد.

مهندس آقايي با بيان اينکه طبق پيش‌بيني هاي به عمل آمده انتظار مي رود بيش از يک ميليارد تومان براي احداث اين فضاي آموزشي در مساحتي بالغ بر3500 مترمربع نياز باشد، گفت: دانشگاه آزاد مرکز سميرم در حال حاضر براي شروع عمليات احداث اين مرکز تنها300ميليون تومان در اختيار دارد که اين اعتبار بسيار اندک است.

وي يکي از مشکلات اصلي دانشگاه آزاد سميرم را کمبود فضاي آموزشي دانست و گفت: احداث هرچه سريعتر فضاي آموزشي دانشگاه آزاد در جاده ياسوج تنها راه رهايي از اين مشکل است.

رييس دانشگاه آزاداسلامي مرکز سميرم همکاري و همياري مسئولين و مردم اين شهر را براي ارتقاي جايگاه دانشگاه آزاد سميرم و رفع مشکلات آن خواستار شد.



هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ