۱۳۸۸ آبان ۱۷, یکشنبه

شروع موفقيت‌آميز فروش ويندوز 7

نخستين بررسي انجام گرفته از تقاضاي موجود براي ويندوز 7 نشان داد نسل جديد سيستم عامل مايكروسافت با فروش بيش‌تر در روزهاي آغاز عرضه، در مقايسه با ويستا شروع موفقيت‌آميز و قوي را تجربه كرد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق گزارش موسسه پژوهش بازار NPD Group، فروش ويندوز 7 در روزهاي پس از 22 ماه اكتبر 234 درصد بالاتر از فروش ويستا به‌هنگام روانه شدن به بازار بود.

به گفته معاون تحليل NPD، برنامه پيش فروش ارزان‌قيمت، بازاريابي با چشم‌گيري بالا و قراردادهاي متهورانه مايكروسافت كمك كرد تا ويندوز 7 شروع موفقيت‌آميزي داشته باشد.

استيو بالمر، مدير اجرايي مايكروسافت نيز در كنفرانسي در توكيو فروش ويندوز 7 را فوق العاده توصيف كرده اما جزييات بيشتري ارايه نكرد.

عرضه ويندوز 7 به فروش رايانه‌هاي شخصي تكاني داد به طوري كه فروش آن‌ها از هفته گذشته تقريبا دو برابر شده و 49 درصد بالاتر از مدت مشابه در يك سال قبل بود اما آغاز فروش ويستا رونق بزرگ‌تري به فروش رايانه‌ها داد.

ويندوز 7 با تعريف و تمجيد فراوان در 22 ماه اكتبر در سراسر جهان روانه بازار شد تا غول نرم‌افزاري آمريكايي نااميدي ناشي از شكست نسل قبلي سيستم عامل ويندوز ويستا را به فراموشي بسپارد.

اين نرم‌افزار در حالي فروش جهاني‌اش را آغاز كرد كه بازبيني‌هايي خوبي از سوي بيش‌تر تحليلگران فن‌آوري دريافت كرده بود و كاربراني كه آن را مورد آزمايش قرار داده بودند بهبود قابل توجه آن نسبت به ويندوز ويستا را مورد تمجيد قرار داده بودند؛ در مرحله آزمايش دستگاه‌ها، بيش از هشت ميليون نفر از ويندوز 7 استفاده كرده‌اند.

در ميان امكانات جديد ويندوز 7 مي‌توان به نوار ابزار با طراحي مجدد براي باز كردن برنامه‌ها و بستن پنجره‌ها، قابليت بهبوديافته براي اشتراك‌گذاري فايل‌ها با رايانه هاي ديگر، نرم‌افزار ويرايش عكس و ويديو و قابليت پخش موسيقي يا ويديوي ديجيتالي در دستگاه‌هاي ديگر اشاره كرد؛ همچنين ويندوز 7 داراي اينترنت اكسپلورر 8 است كه جديدترين نسخه مرورگر اينترنتي مايكروسافت است.



هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ