۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

*پخش زنده برنامه‌هاي علمي از اينترنت*

اميد است بتوانيم در ادامه اجراي طرح اتصال مدارس و نقاط مهم وزارت آموزش و پرورش به شبكه ملي اينترنت، اجراي تعاملي مراسم‌ها و برنامه‌هاي علمي مانند المپياد نجوم و اختر فيزيك كه به طور زنده از اينترنت پخش شد را به‌صورت گسترده در جهت توسعه فن‌آوري اطلاعات در كشور و گستردگي آموزش الكترونيكي داشته باشيم.

اميرحسين محبعلي - مجري طرح اتصال مدارس كشور به شبكه‌ ملي اينترنت - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: بر اساس نياز برگزاركنندگان سومين دوره المپياد نجوم و اختر فيزيك 2009در تهران مبني بر بررسي امكان پخش زنده اينترنتي از مراسم و جلسات آزمون، همكاري مشتركي في‌مابين وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات (شركت فن‌آوري اطلاعات ايران) و وزارت آموزش و پرورش در چارچوب تفاهم‌نامه طرح اتصال يكصد هزار مدرسه به شبكه ملي اينترنت ايجاد شد.

او توضيح داد: با سازماندهي تيم‌هاي اجرايي مشترك و حمايت يكي از تامين‌كنندگان داراي مجوز PAP، پوشش و پخش اينترنتي از طريق يك ارتباط با سرعت 9 مگابيت بر ثانيه و توسط 10 دوربين همزمان فراهم شد.

به گفته او در اين راستا مراجعه‌كنندگان مي‌توانستند از طريق آدرس اينترنتي Iran-Astronomy.itc.ir و وارد كردن كد كاربري امكان مشاهده پخش زنده مراسم را داشته باشند بدين ترتيب اين امكان براي كليه علاقه‌مندان يا سرپرستان تيم‌هاي اجرايي و خانواده‌هاي آن‌ها در خارج از كشور فراهم شد.

لازم به توضيح است كه سومين المپياد بين‌المللي نجوم و اختر فيزيك به ميزباني جمهوري اسلامي ايران با حضور تيم‌هاي دانش‌آموزي 20 كشور جهان از 25 مهرماه 88 آغاز و به مدت 10 روز ادامه داشت.




هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ